🍔
Kundcase

App hemleverans LZ Poké och Sushi

admin29 april, 2021Kundcase

Crossplatform bryr sig verkligen om oss och levererar över förväntan!

Lynka R. VD

När LZ Poké & Sushi skulle bygga en egen app för hemleverans så vände de sig till Crossplatform för att få en snabb och kvalitativ leverans.

Restaurangen, i Enskede söder om Stockholm, startade mitt under pandemin och det var osäkert om kunderna skulle våga sig dit. Så de satsade stort på hemleverans med egen förare och köpte en bil.

Först levererade LZ Poké via de vanliga hemleverans-apparna, men med egen förare så gick det inte spåra leveransen på samma sätt eller markera som ”levererad”.

Därför tog de fram idén om en app för iOS och Android som tog inspiration från kända hemleverans-appar men lät dem kommunicera tydligare med kunden.

Appen hade tre typer av användare och Crossplatforms UX-designer mappade upp de olika användarnas resa:

  • Kund som beställer mat, betalar och kan spåra leveransen
  • Kökspersonal som tar emot ordern och startar tillagning
  • Förare som tar den tillagade maten och levererar till kundens adress. Föraren markerar sedan maten som levererad.

För att göra det enkelt för LZ att redigera menyn användes systemet Contentful, där ägarna själva kan gå in och lägga text och bild för rätterna.

Behöver du en app för din restaurang? Kontakta oss så berättar vi mer!


Kontakta app utvecklare

Du kanske även gillar

Crossplatform